דיכטר: כשעמדתי בראש השב"כ מנעתי נסיגות מהשומרון

"בל יהלכו עלינו אימים שאם לא ניסוג חד צדדית אנו נידונים להיכחד כמדינת הלאום של העם היהודי"
איתי גדסי No Comments on דיכטר: כשעמדתי בראש השב"כ מנעתי נסיגות מהשומרון

ח"כ אבי דיכטר תוקף את קמפיין השמאל, הקורא לנסיגה משטחי יו"ש: "הקריאות לנסיגה חד צדדית בשטחי יהודה ושומרון משולות בעיני, להבדיל, לתמונות הקשות מפיגועי 11 בספטמבר 2001 בארה״ב, כאשר אנשים קפצו מהחלונות למרות שידעו כי הם בעצם קופצים אל מותם"

דיכטר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"בל יהלכו עלינו אימים שאם לא ניסוג חד צדדית אנו נידונים להיכחד כמדינת הלאום של העם היהודי"
17:10
30.04.24
קובי פינקלר ומוטי הלפרין No Comments on הפיקו לקחים: האוגדות שיצאו מעזה נערכים לפעילות ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת ח"כ אבי דיכטר, התייחס אמש ליוזמת השמאל החדשה 'מחליטים בחמישים': "אני מתנגד לנסיגה חד צדדית משטחים באיו"ש", אמר.

"בתדרוך שערכתי לכתבים זרים נשאלתי לעמדתי באשר לקמפיין החדש של השמאל תחת הכותרת: "מחליטים בחמישים״ ( 50 שנה למלחמת ששת הימים). הקמפיין קורא לנסיגה חד צדדית של ישראל משטחים באיו״ש. יוזמיו קוראים לערוך משאל עם אודות עתידם של שטחי יהודה ושומרון. זוהי יוזמה של אנשי ביטחון רציניים, בהם גם כאלה שכיהנו כחברי כנסת ואף כשרים בממשלה, אך לא הצליחו משם לקדם יוזמה מדינית שכזו.

"אני מתנגד מכל וכל לנסיגה חד צדדית משטחים כלשהם באיו״ש! העובדה שנשיא הרשות מחמוד עבאס אינו מוכן לקדם מהלך מדיני, אסור שתתפרש על ידינו כמצב המחייב את ישראל לפעול באופן חד צדדי כנגד האינטרסים שלה רק כדי לרצות ממשל כלשהו – אוהד ככל שיהיה לישראל.

"גם בשנת 2005 בהיותי ראש השב״כ, עמדתי על כך שלא תתקבל החלטה לסגת מאזור השומרון, מהשטח שבו התבצעה התנתקות מארבעה ישובים ישראלים. נוכחות צבאית בשטח הגדול פי ארבעה משטח רצועת עזה, היתה ועודנה חיונית להבטחת ביטחונם של הישובים הישראלים בשומרון כמו גם הישובים שבתוך ישראל.

"הקריאות לנסיגה חד צדדית בשטחי יהודה ושומרון משולות בעיני, להבדיל, לתמונות הקשות מפיגועי 11 בספטמבר 2001 בארה״ב, כאשר אנשים שנלכדו בקומות העליונות של מגדלי התאומים, קפצו מהחלונות למרות שידעו כי הם בעצם קופצים אל מותם.

"אנחנו לא במצב הזה. למען האמת אנו רחוקים ממצב שכזה מרחק רב מאד. נסיגה חד צדדית הינה קפיצת התאבדות מבחינתנו. המבנה אינו קורס והבית השלישי אינו בסכנה. ישנם גרמי מדרגות וסולמות אחרים כדי לעשות דרכנו בבטחה עד שנחליט שבשלו העת והתנאים לשבת אל שולחן המשא ומתן.

"האמירה כי בהעדר פרטנר לשלום, הפתרון גלום בנסיגה חד צדדית, הינה תפיסה רעה לישראל. בל יהלכו עלינו אימים שאם לא ניסוג חד צדדית אנו נידונים להיכחד כמדינת הלאום של העם היהודי. מי שרוצה להוביל מדיניות שונה מזו של הליכוד, יתכבד ויתמודד בבחירות דמוקרטיות וישב בקואליציה המנהיגה את המדינה בדרך שהליכוד מאמין שתוביל את ישראל לחוף מבטחים.

"בכל צעד מדיני, עלינו לבדוק מה אנחנו מרוויחים. איפה אנו מחזקים את מדינת ישראל ומביאים יותר ביטחון לתושביה. כך נכון ״להחליט בחמישים״ ואם צריך גם בשישים ובשבעים שנה למלחמת ששת הימים. הזמן אינו בהכרח לרעתנו. הביטו בבלגאן הערבי "החד צדדי״, המתחולל במזרח התיכון שסביבנו בשש שנים האחרונות…", סיים.



0 תגובות